"Miganie ma moc!- Magdalena Wierzbicka
Głównym założeniem innowacji jest nauka podstaw języka migowego jako innego sposobu komunikacji poprzez umowne znaki oraz nauka tolerancji do osób z niedosłuchem, słabosłyszących i niesłyszących.
Cel główny:
-
Pobudzenie i rozwijanie wyobraźni dzieci, poprzez konieczność zapamiętywania znaków języka migowego na zasadzie skojarzeń
-
Usprawnienie pracy rąk i ogólnej motoryki ciała, poprzez konieczność przekazywania znaków za pomocą gestów i zabawy ruchowe towarzyszące nauce języka migowego.
-
Nauczenie wyrażania emocji poprzez mimikę twarzy, bez używania głosu.
-
Rozbudzenie wrażliwości i otwartości na osoby niepełnosprawne.
-
Rozwijanie kompetencji społecznych
Treści nauczania opierają się na podstawie książki Karoliny Bocian „Migające dzieci” Centrum Polskiego Języka Migowego i zawierają następujące obszary:
- Zabawki
- Liczby
- Kolory
- Zwierzęta domowe
- Zwierzęta na wsi
- Zwierzęta na łące
- Zwierzęta w lesie
- Pory roku
- Pogoda
- Emocje
- Daktylografia- alfabet palcowy,
- Zwroty grzecznościowe (proszę, dziękuję, dzień dobry itp.)