7.00-7.45 Zabawy w kącikach zainteresowań, praca z zespołem dzieci lub indywidualna, praca z dzieckiem zdolnym, czynności porządkowe, ćwiczenia poranne, schodzenie się dzieci, czynności opiekuńcze, zabawy swobodne, tworzenie okazji do wymiany informacji, rozmowy indywidualne z dziećmi, dyskutowanie, zabawy ruchowe, kontakty z rodzicami.
7.45-8.00 Przygotowanie do śniadania, czynności higieniczne, czynności samoobsługowe, pełnienie dyżurów - wpajanie zasad dobrego wychowania, wyrabianie nawyków higieniczno – kulturalnych.
8.00-8.30 Śniadanie, kształtowanie postaw prozdrowotnych, nawyku prawidłowego posługiwania się sztućcami, kubkiem, serwetką, kulturalnego zachowania się przy stole
8.30-9.00 Zintegrowana działalność edukacyjna zgodna z podstawą programową, zajęcia i zabawy edukacyjne, zajęcia dydaktyczne różnego typu, realizowane według wybranego programu wychowania przedszkolnego
9.00-9.30 Gry i zabawy ruchowe
9.30-10.00 Zajęcia edukacyjne zgodne z podstawą programową, zabawy edukacyjne, zajęcia dydaktyczne różnego typu realizowane według wybranego programu wychowania przedszkolnego
10.00-10.15 Przygotowanie do drugiego śniadania
10.15-10.30 Drugie śniadanie
10.30-12.00 Zabawy i gry ruchowe na placu przedszkonym, spacery, wycieczki, obserwacje przyrodnicze, zajęcia sportowe, tworzenie okazji do obserwowania, eksperymentowania, odkrywania, podejmowania zabaw badawczych, realizacja zadań z zakresu pomocy psychologiczno - pedagogicznej. Przygotowanie do obiadu.
12.00-12.30 Obiad
12.30-12.45 Czynności porządkowe, higieniczne, relaksacja
12.45-14.30 Zabawy dowolne w sali lub na powietrzu, spacery, ćwiczenia utrwalające wiadomości z zajęć edukacyjnych, zajęcia wyrównawcze, wspieranie rozwoju dzieci poprzez: zabawy dydaktyczne, ćwiczenia mowy, artykulacyjne, oddechowe itp., zabawy ruchowe, zabawy konstrukcyjne, zabawy rozwijające percepcję wzrokową, słuchową, zabawy kołowe, plastyczne, muzyczne, itp
14.30-15.00 Czynności porządkowe i samoobsługowe przygotowujące do posiłku. Podwieczorek
15.00-16.00 Zabawy i gry dydaktyczne, stolikowe, ćwiczenia słownikowe, praca wyrównawcza, indywidualna, zabawy dowolne według zainteresowań ( praca wolna Montessori), zajęcia w małych zespołach, prace porządkowe, tworzenie sytuacji rozwijających indywidualne zdolności i zainteresowania dzieci, rozmowy indywidualne, rozchodzenie się dzieci.
RODZICU:
- Aby zapewnić dziecku odpowiednią opiekę podczas pobytu w placówce, przekaż dyrektorowi, nauczycielowi istotne informacje o stanie jego zdrowia.
- Zaopatrz swoje dziecko, jeśli ukończyło 4. rok życia, w indywidualną osłonę nosa i ust podczas drogi do i z placówki.
- Przyprowadź do placówki dziecko zdrowe –bez objawów chorobowych.
- Nie posyłaj dziecka do przedszkola, jeżeli w domu przebywa ktoś na kwarantannie lub w izolacji. Wówczas wszyscy musicie pozostać w domu oraz stosować się do zaleceń służb sanitarnych i lekarza.
- Wyjaśnij dziecku, żeby nie zabierało do przedszkola niepotrzebnych przedmiotów czy zabawek.
- Regularnie przypominaj dziecku o podstawowych zasadach higieny. Podkreśl, że powinno ono unikać dotykania oczu, nosa i ust, często myć ręce wodą z mydłem i nie podawać ręki na powitanie.
- Zwróć uwagę na odpowiedni sposób zasłania twarzy podczas kichania czy kasłania. Pamiętaj, że Ty także powinieneś je stosować, bo dziecko uczy się przez obserwację dobrego przykładu.
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne - MAJ 2025:
Temat tygodnia:
Od rycerza do obywatela 22.04 – 25.04.2025 i 28.04.2025 ( za poniedziałek 21.04) oraz 2 .05.2025
- zapoznanie z flagami różnych państw, zapoznanie z pojęciem „patriota”, doskonalenie umiejętności kodowania, rozpoznawania i podawania nazw figur geometrycznych, rozwijanie postawy patriotycznej
- wprowadzenie litery f, F, utrwalenie hymnu państwowego, rozwijanie umiejętności pisania i czytania, doskonalenie słuchu fonematycznego, rozwijanie samodzielności w pracy i w zabawie
- zapoznanie z symbolami Unii Europejskiej, rozwijanie umiejętności kodowania, doskonalenie umiejętności matematycznych w zakresie dodawania, odejmowania oraz porównywania liczebności zbiorów, kształtowanie poczucia tożsamości europejskiej
- zapoznanie z legendą o Lechu, Czechu i Rusie, rozwijanie wiedzy przyrodniczej, doskonalenie umiejętności manualnych, kształtowanie poczucia tożsamości narodowej
- utrwalenie wiedzy o Polsce, doskonalenie umiejętności kodowania oraz logicznego myślenia, rozwijanie umiejętności czytania i pisania, rozwijanie postawy patriotycznej
W kosmosie 05-09.05.2025
- rozważania na temat możliwości istnienia życia na innej planecie, rozwijanie poczucia wyjątkowości, podsycanie ciekawości poznawczej i fascynacji kosmosem
- rozwijanie mowy, kształtowanie umiejętności budowania poprawnej gramatycznie i stylistycznie wypowiedzi, rozwijanie zainteresowania kosmosem
- układanie i zapisywanie kodu matematycznego, kształtowanie pojęć logicznych, ocena własnego zachowania na tle grupy
- rozwijanie koncentracji uwagi, kształtowanie umiejętności rozwiązywania problemów, podsycanie zainteresowania światem
- stymulowanie sensoryczne, kształtowanie słuchu muzycznego, przygotowanie do radzenia sobie w nowych sytuacjach
Na zielonej łące 12-16.05.2025
- zapoznanie z przysłowiami dotyczącymi pracy, doskonalenie umiejętności analizy głoskowej, rozwijanie słownictwa i umiejętności budowania wypowiedzi, kształtowanie szacunku do pracy, uwrażliwienie na piękno przyrody
- wprowadzenie litery h, H, nauka słów piosenki, rozwijanie umiejętności pisania i czytania, doskonalenie słuchu fonematycznego, czerpanie radości z własnych sukcesów i umiejętności
- utrwalenie nazw wiosennych kwiatów, doskonalenie umiejętności dokonywania pomiarów, rozwijanie umiejętności dodawania i odejmowania, kształtowanie samodzielności podczas nauki
- poszerzenie wiedzy na temat pszczół i os, poznanie łąkowych ziół oraz ich zastosowania w lecznictwie, doskonalenie umiejętności kodowania, kształtowanie postawy szacunku do przyrody
- nauka układu choreograficznego do piosenki, utrwalenie nazw dni tygodnia, miesięcy oraz pór roku, rozwijanie ekspresji tanecznej oraz plastycznej, rozwijanie poczucia rytmu, rozwijanie kreatywności podczas prac plastycznych
Dzień rodziny 19-23.05.2025
- kształtowanie umiejętności rozpoznawania uczucia miłości, zapoznanie z rolą rodziny w życiu człowieka, doskonalenie umiejętności współpracy
- kształtowanie umiejętności rozmawiania o rodzinie, zapoznanie ze związkami frazeologicznymi związanymi z sercem, doskonalenie umiejętności konstruowania zdań
- porównywanie przedmiotów pod względem długości, ćwiczenie umiejętności szacowania na oko, doskonalenie współpracy pomiędzy dziećmi
- utrwalenie wiadomości na temat najbliższych świąt (dzień rodziny, dzień mamy, dzień taty), poszerzenie wiedzy na temat sposobów spędzania czasu w gronie rodzinnym w różnych miejscach, w tym w określonych środowiskach przyrodniczych, kształtowanie sprawności fizycznej
- uświadamianie dzieciom wartości płynących z więzi rodzinnych, rozwijanie zdolności manualnych, kształtowanie umiejętności rytmicznych
Pięknie się różnimy 26-30.05.2025
- uwrażliwianie dzieci na istniejącą na świecie różnorodność, zapoznanie z pojęciem „tolerancja”, doskonalenie umiejętności wyrażania własnych opinii
- kształtowanie umiejętności współpracy i wzajemnego szacunku, zapoznanie z prawami i obowiązkami dziecka, doskonalenie umiejętności wypowiadania się
- kształtowanie umiejętności rachowania i logicznego myślenia, zapoznanie z popularnymi wyliczankami, trening pamięci
- zachęcanie dzieci do poznawania nowych smaków, zapoznanie z owocami egzotycznymi, nauka dostrzegania pozytywnych stron różnorodności
- rozwijanie zdolności manualnych, kształtowanie poczucia rytmu, uwrażliwianie dzieci na potrzeby innych ludzi
|