Grupa 10-godzinna dzieci: 6 letnich
Godziny pracy grupy: 7:00 - 16:30
Wychowawcy: Anna Murat, Anna Nowakowska-Lato
Numer telefonu: 81 468 59 27 w 34
Zajęcia dodatkowe:
poniedziałek |
wtorek |
środa |
czwartek |
piątek |
religia 8.30-9.00 rytmika 11.45-12.15 |
j.angielski 11.00-11.30 |
religia 12.30-13.00 |
taniec 11.00-11.30 |
j.angielski 10.30-11.00 |
Rytmika - Anna Lawgmin
Religia- Anna Prus
J.angielski - Anna Murat
Taniec i ruch - Magdalena Wierzbicka
RAMOWY ROZKŁAD DNIA
8.00 – 13.00 obowiązuje bezpłatna realizacja
Podstawy Programowej Wychowania Przedszkolnego
PROSIMY DZIECI PRZYPROWADZAĆ NAJPÓŹNIEJ DO GODZINY 8.00
7.00-7.45 Zabawy w kącikach zainteresowań, praca z zespołem dzieci lub indywidualna, praca z dzieckiem zdolnym, czynności porządkowe, ćwiczenia poranne, schodzenie się dzieci, czynności opiekuńcze, zabawy swobodne, tworzenie okazji do wymiany informacji, rozmowy indywidualne z dziećmi, dyskutowanie, zabawy ruchowe, kontakty z rodzicami. 7.45-8.00 Przygotowanie do śniadania, czynności higieniczne, czynności samoobsługowe, pełnienie dyżurów - wpajanie zasad dobrego wychowania, wyrabianie nawyków higieniczno – kulturalnych. 8.00-8.30 Śniadanie, kształtowanie postaw prozdrowotnych, nawyku prawidłowego posługiwania się sztućcami, kubkiem, serwetką, kulturalnego zachowania się przy stole 8.30-9.00 Zintegrowana działalność edukacyjna zgodna z podstawą programową, zajęcia i zabawy edukacyjne, zajęcia dydaktyczne różnego typu, realizowane według wybranego programu wychowania przedszkolnego 9.00-9.30 Gry i zabawy ruchowe 9.30-10.00 Zajęcia edukacyjne zgodne z podstawą programową, zabawy edukacyjne, zajęcia dydaktyczne różnego typu realizowane według wybranego programu wychowania przedszkolnego 10.00-10.15 Przygotowanie do drugiego śniadania 10.15-10.30 Drugie śniadanie 10.30-12.00 Zabawy i gry ruchowe na placu przedszkonym, spacery, wycieczki, obserwacje przyrodnicze, zajęcia sportowe, tworzenie okazji do obserwowania, eksperymentowania, odkrywania, podejmowania zabaw badawczych, realizacja zadań z zakresu pomocy psychologiczno - pedagogicznej. Przygotowanie do obiadu. 12.00-12.30 Obiad 12.30-12.45 Czynności porządkowe, higieniczne, relaksacja 12.45-14.30 Zabawy dowolne w sali lub na powietrzu, spacery, ćwiczenia utrwalające wiadomości z zajęć edukacyjnych, zajęcia wyrównawcze, wspieranie rozwoju dzieci poprzez: zabawy dydaktyczne, ćwiczenia mowy, artykulacyjne, oddechowe itp., zabawy ruchowe, zabawy konstrukcyjne, zabawy rozwijające percepcję wzrokową, słuchową, zabawy kołowe, plastyczne, muzyczne, itp 14.30-15.00 Czynności porządkowe i samoobsługowe przygotowujące do posiłku. Podwieczorek 15.00-16.00 Zabawy i gry dydaktyczne, stolikowe, ćwiczenia słownikowe, praca wyrównawcza, indywidualna, zabawy dowolne według zainteresowań ( praca wolna Montessori), zajęcia w małych zespołach, prace porządkowe, tworzenie sytuacji rozwijających indywidualne zdolności i zainteresowania dzieci, rozmowy indywidualne, rozchodzenie się dzieci. RODZICU:
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne - CZERWIEC 2025:
Temat tygodnia: W drodze do celu
• wyszukiwanie sposobów radzenia sobie ze zniecierpliwieniem, zapoznanie z zasadami zachowania w środkach transportu, nauka czekania na swoją kolej
• kształtowanie umiejętności opisywania przedmiotów, utrwalanie nazw popularnych środków transportu, ćwiczenie umiejętności wypowiadania się na forum grupy
• kształtowanie umiejętności klasyfikowania przedmiotów, zapoznanie z różnymi typami pociągów, trening pamięci
• wzbogacanie wiedzy o świecie, zapoznanie z ciekawostkami ze świata zwierząt, doskonalenie umiejętności krytycznego myślenia
• kształtowanie umiejętności logicznego myślenia, utrwalanie znajomości środków transportu, rozwijanie wyobraźni twórczej Temat tygodnia: Morskie opowieści • poszerzanie wiedzy na temat radzenia sobie ze złością, rozwijanie umiejętności koncentracji i samodzielnego wyciszenia, rozwijanie odporności emocjonalnej, odróżnianie fikcji od rzeczywistości • integracja grupy, rozwijanie słuchu fonemowego, doskonalenie koordynacji słuchowo-ruchowej, poszerzanie słownictwa • przeliczanie elementów w zbiorze, klasyfikowanie zwierząt ze względu na środowisko życia, rozpoznawanie cyfr, określanie kierunków w przestrzeni • poszerzanie wiedzy na temat konieczności oszczędzania wody, rozwijanie umiejętności współpracy, stawianie hipotez, wyciąganie wniosków, przeprowadzanie eksperymentów • rozwijanie słuchu fonemowego, doskonalenie małej motoryki, ćwiczenie pamięci, rozwijanie umiejętności współpracy Temat tygodnia: Szlakiem wakacyjnych przygód • zapoznanie ze skrótami WOPR i GOPR oraz numerami alarmowymi, utrwalenie numerów alarmowych na policję, straż pożarną oraz pogotowie, wzbogacenie słownictwa, kształtowanie umiejętności radzenia sobie z trudnymi emocjami • utrwalenie nazw przedmiotów niezbędnych podczas wakacji, rozwijanie umiejętności czytania, doskonalenie umiejętności wyróżniania głosek w nagłosie, kształtowanie umiejętności współpracy, rozwijanie umiejętności radzenia sobie w przypadku trudności podczas wykonania zadania • zapoznanie z nazwami polskich pasm górskich oraz ich szczytów, doskonalenie umiejętności kodowania i logicznego myślenia, rozwijanie kreatywności, kształtowanie umiejętności pracy w grupie • zapoznanie z kulturą i tradycją góralską, utrwalenie nazw kontynentów oraz zwierząt na nich występujących, doskonalenie umiejętności czytania, kształtowanie wrażliwości na otaczającą przyrodę, rozwijanie umiejętności współpracy • utrwalenie nazw miesięcy, dni, pór roku, w tym także w języku angielskim, doskonalenie umiejętności dokonywania obliczeń pieniężnych i kalendarzowych, kształtowanie poczucia rytmu oraz orientacji w przestrzeni podczas zabaw do muzyki klasycznej, pożegnanie przedszkolaków i wzbudzanie poczucia dumy z ukończenia zerówki
|