Grupa 10-godzinna dzieci - 5 letnich
Godziny pracy grupy: 6.30- 16.30
Wychowawcy: Iwona Kuchler, Bożena Krzywicka
Numer telefonu : 81 468 59 27 w 32
Zajęcia dodatkowe:
Rytmika - Anna Lawgmin - poniedziałek 11.15 - 11.45
Religia - Anna Prus - poniedziałek 9.00 - 9.30
J. angielski - Anna Murat - wtorek 11.30 - 12.00 i piątek 11.00 - 11.30
Taniec i ruch - Magdalena Wierzbicka - czwartek 11.30 - 12.00
Zajęcia ruchowe "AVIA SKRZATY" - poniedziałek 10.15 - 11.00
Ramowy rozkład dnia
6.00-8.00 schodzenie się dzieci do przedszkola, zabawy w kącikach zainteresowań, tworzenie okazji do wymiany informacji, rozmowy indywidualne z dziećmi, zabawy ruchowe
8.00-8.15 przygotowanie do śniadania, czynności higieniczne, samoobsługowe, pełnienie dyżurów- wpajanie zasad dobrego wychowania
8.15-8.40 śniadanie
8.40 – 9.00 zabawy swobodne, ruchowe przy niewielkiej ingerencji nauczyciela
9.00-10.00 zintegrowana działalność edukacyjna zgodna z nową podstawą wychowania przedszkolnego oraz tygodniowym rozkładem zajęć
10.00-10.15 przygotowanie do drugiego śniadania
10.15-10.30 drugie śniadanie
10.30-11.45 pobyt na świeżym powietrzu, zabawy, gry sportowe oraz ćwiczenia kształtujące prawidłową postawę dziecka, wycieczki, koncerty muzyczne, spotkania edukacyjne, wydarzenia przedszkolne, , zabawy ruchowe, obserwacje przyrodnicze, tworzenie okazji do eksperymentowania, podejmowania zabaw badawczych, konstrukcyjno-technicznych, zabawy dowolne, rozmowy indywidualne
11.45-12.00 przygotowanie do obiadu, czynności samoobsługowe i higieniczne
12.00-12.30 obiad
12.30-12.45 odpoczynek poobiedni, słuchanie muzyki, bajki
12.45-14.30 zabawy dowolne w sali lub na powietrzu, ćwiczenia utrwalające wiadomości z zajęć, praca indywidualna, wspieranie rozwoju dzieci poprzez zabawy dydaktyczne, ćwiczenia mowy, artykulacyjne, oddechowe
14.00-14.30 czynności porządkowe i samoobsługowe przygotowujące do posiłku, podwieczorek
14.30-16.30 zabawy i gry dydaktyczne, stolikowe, zabawy dowolne dzieci według zainteresowań, prace porządkowe, tworzenie sytuacji do rozwijania zainteresowań dzieci, rozchodzenie się dzieci.
RODZICU:
- Aby zapewnić dziecku odpowiednią opiekę podczas pobytu w placówce, przekaż dyrektorowi istotne informacje o stanie jego zdrowia.
- Zaopatrz swoje dziecko, jeśli ukończyło 4. rok życia, w indywidualną osłonę nosa i ust podczas drogi do i z placówki.
- Przyprowadź do placówki dziecko zdrowe –bez objawów chorobowych.
- Nie posyłaj dziecka do przedszkola, jeżeli w domu przebywa ktoś na kwarantannie lub w izolacji. Wówczas wszyscy musicie pozostać w domu oraz stosować się do zaleceń służb sanitarnych i lekarza.
- Wyjaśnij dziecku, żeby nie zabierało do przedszkola niepotrzebnych przedmiotów czy zabawek.
- Regularnie przypominaj dziecku o podstawowych zasadach higieny. Podkreśl, że powinno ono unikać dotykania oczu, nosa i ust, często myć ręce wodą z mydłem i nie podawać ręki na powitanie.
- Zwróć uwagę na odpowiedni sposób zasłania twarzy podczas kichania czy kasłania. Pamiętaj, że Ty także powinieneś je stosować, bo dziecko uczy się przez obserwację dobrego przykładu.
Tematyka na miesiąc kwiecień:
1. Zabawy w teatr
2. Zapach wiosny
3. Wielkanoc
4. Dbamy o Ziemię
Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze:
- Kształtowanie szeroko rozumianej kultury, w tym kultury osobistej.
- Nabywanie wiedzy i umiejętności dotyczących właściwego zachowania się w miejscach publicznych.
- Utrwalenie pojęć związanych z teatrem: scena, widownia, aktor, rekwizyty, kostiumy.
- Rozwijanie postawy badawczej, stwarzanie okazji do samodzielnego doświadczania i eksperymentowania z wykorzystaniem różnych materiałów przyrodniczych
- Poznawanie warunków potrzebnych roślinom do wzrostu podczas wykonywania prac użytecznych
- Określanie zmian zachodzących w przyrodzie wiosną, charakterystycznych zjawisk pogodowych
- Rozbudzanie zainteresowania sztuką, rozwijanie wrażliwości estetycznej
- Organizowanie sytuacji edukacyjnych dotyczących zawodów wykonywanych przez dorosłych- ogrodnik
- Rozwijanie poczucia rytmu, wyrażanie radości z uczestnictwa w zabawach ruchowych oraz plastyczno- technicznych.
- Nabywanie umiejętności używania zwrotów grzecznościowych w życiu codziennym.
- Kształtowanie wartości związanej z wyrażaniem i przeżywaniem radości z nadchodzących Świąt Wielkanocnych.
- Operowanie pojęciami związanymi z Wielkanocą, rozwijanie słownika czynnego.
- Poznanie tradycji związanych z Wielkanocą, wyrażanie radości z uczestnictwa w zabawach muzyczno- ruchowych.
- Rozbudzenie wrażliwości na przyrodę
- Rozwój poczucia odpowiedzialności za środowisko
- Nauczenie właściwego zachowania wobec przyrody
- Wdrażanie do dbania o porządek w otoczeniu