Grupa 10-godzinna dzieci - 5 letnich
Godziny pracy grupy: 6.30- 16.30
Wychowawcy: Iwona Kuchler, Bożena Krzywicka
Numer telefonu : 81 468 59 27 w 32
Zajęcia dodatkowe:
Rytmika - Anna Lawgmin - poniedziałek 11.15 - 11.45
Religia - Anna Prus - poniedziałek 9.00 - 9.30
J. angielski - Anna Murat - wtorek 11.30 - 12.00 i piątek 11.00 - 11.30
Taniec i ruch - Magdalena Wierzbicka - czwartek 11.30 - 12.00
Ramowy rozkład dnia
6.00-8.00 schodzenie się dzieci do przedszkola, zabawy w kącikach zainteresowań, tworzenie okazji do wymiany informacji, rozmowy indywidualne z dziećmi, zabawy ruchowe
8.00-8.15 przygotowanie do śniadania, czynności higieniczne, samoobsługowe, pełnienie dyżurów- wpajanie zasad dobrego wychowania
8.15-8.40 śniadanie
8.40 – 9.00 zabawy swobodne, ruchowe przy niewielkiej ingerencji nauczyciela
9.00-10.00 zintegrowana działalność edukacyjna zgodna z nową podstawą wychowania przedszkolnego oraz tygodniowym rozkładem zajęć
10.00-10.15 przygotowanie do drugiego śniadania
10.15-10.30 drugie śniadanie
10.30-11.45 pobyt na świeżym powietrzu, zabawy, gry sportowe oraz ćwiczenia kształtujące prawidłową postawę dziecka, wycieczki, koncerty muzyczne, spotkania edukacyjne, wydarzenia przedszkolne, , zabawy ruchowe, obserwacje przyrodnicze, tworzenie okazji do eksperymentowania, podejmowania zabaw badawczych, konstrukcyjno-technicznych, zabawy dowolne, rozmowy indywidualne
11.45-12.00 przygotowanie do obiadu, czynności samoobsługowe i higieniczne
12.00-12.30 obiad
12.30-12.45 odpoczynek poobiedni, słuchanie muzyki, bajki
12.45-14.30 zabawy dowolne w sali lub na powietrzu, ćwiczenia utrwalające wiadomości z zajęć, praca indywidualna, wspieranie rozwoju dzieci poprzez zabawy dydaktyczne, ćwiczenia mowy, artykulacyjne, oddechowe
14.00-14.30 czynności porządkowe i samoobsługowe przygotowujące do posiłku, podwieczorek
14.30-16.30 zabawy i gry dydaktyczne, stolikowe, zabawy dowolne dzieci według zainteresowań, prace porządkowe, tworzenie sytuacji do rozwijania zainteresowań dzieci, rozchodzenie się dzieci.
RODZICU:
- Aby zapewnić dziecku odpowiednią opiekę podczas pobytu w placówce, przekaż dyrektorowi istotne informacje o stanie jego zdrowia.
- Zaopatrz swoje dziecko, jeśli ukończyło 4. rok życia, w indywidualną osłonę nosa i ust podczas drogi do i z placówki.
- Przyprowadź do placówki dziecko zdrowe –bez objawów chorobowych.
- Nie posyłaj dziecka do przedszkola, jeżeli w domu przebywa ktoś na kwarantannie lub w izolacji. Wówczas wszyscy musicie pozostać w domu oraz stosować się do zaleceń służb sanitarnych i lekarza.
- Wyjaśnij dziecku, żeby nie zabierało do przedszkola niepotrzebnych przedmiotów czy zabawek.
- Regularnie przypominaj dziecku o podstawowych zasadach higieny. Podkreśl, że powinno ono unikać dotykania oczu, nosa i ust, często myć ręce wodą z mydłem i nie podawać ręki na powitanie.
- Zwróć uwagę na odpowiedni sposób zasłania twarzy podczas kichania czy kasłania. Pamiętaj, że Ty także powinieneś je stosować, bo dziecko uczy się przez obserwację dobrego przykładu.
Tematyka realizowana w miesiącu listopadzie:
I. Jestem małym patriotą.
2. Jesienna szaruga.
3. Mój przyjaciel miś.
4. Dbamy o zdrowie.
Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze:
- Przybliżanie wiadomości z zakresu historii ojczyzny'
- Kształtowanie poczucia tożsamości narodowej.
- Utrwalenie znajomości symboli narodowych.
- Zapoznanie z symbolami pogody; uświadomienie konieczności ubierania się stosownie do panujących warunków atmosferycznych.
- Zapoznanie ze zjawiskiem krążenia wody w przyrodzie.
- Wspieranie dzieci we wzbogacaniu słownictwa oraz formułowaniu poprawnych gramatycznie i stylistycznie wypowiedzi.
- Usprawnienie narządów artykulacyjnych, ćwiczenia poprawnej artykulacji.
- Uświadomienie konieczności planowania i dokładnego wykonywania prac konstrukcyjno-plastycznych.
- Zachęcanie do różnorodnych zabaw ruchowych i rozwijanie sprawności fizycznej.
- Wzbogacanie wiedzy dzieci na temat niedźwiedzi; zapozanie z historią pluszowego misia.
- Usprawnianie techniki liczenia, doskonalenie umiejętności kontynuowania rytmu.
- Kzształcenie czynnych postaw wobec zdrowia własnego i innych.