Grupa dzieci: 4 letnich
Godziny pracy grupy: 7.00 - 17.00
Wychowawczynie: Magdalena Wierzbicka, Agnieszka Tkaczyk-Mróz
Pomoc nauczyciela: Agnieszka Kiszczuk
Zajęcia dodatkowe:
Rytmika (poniedziałek, środa): Anna Lawgmin
J.angielski (poniedziałek, środa): Agnieszka Tkaczyk-Mróz
Taniec i ruch (wtorek, piątek): Magdalena Wierzbicka
Zajęcia sportowe Avia Świdnik- czwartek
Ramowy rozkład dnia
7.00-8.00 schodzenie się dzieci, zabawy w kącikach zainteresowań, tworzenie okazji do wymiany informacji, rozmowy indywidualne z dziećmi, zabawy ruchowe
8.00-8.15 przygotowanie do śniadania, czynności higieniczne, samoobsługowe, pełnienie dyżurów- wpajanie zasad dobrego wychowania
8.15-8.45 śniadanie
8.45 – 9.15 gry i zabawy swobodne, praca indywidualna, przygotowanie o zajęć grupowych
9.15-9.45 zintegrowana działalność edukacyjna zgodna z nową podstawą wychowania przedszkolnego oraz tygodniowym rozkładem zajęć
9.45-10.00 przygotowanie do drugiego śniadania, czynności higieniczno- porządkowe
10.00-10.15 drugie śniadanie
10.15-11.45 pobyt na świeżym powietrzu, zabawy, gry sportowe oraz ćwiczenia kształtujące prawidłową postawę dziecka, wycieczki, koncerty muzyczne, spotkania edukacyjne, wydarzenia przedszkolne, zabawy ruchowe, obserwacje przyrodnicze, tworzenie okazji do eksperymentowania, podejmowania zabaw badawczych, konstrukcyjno-technicznych, zabawy dowolne, rozmowy indywidualne
11.45-12.00 przygotowanie do obiadu, czynności samoobsługowe i higieniczne
12.00-12.30 obiad
12.30-12.45 odpoczynek poobiedni, słuchanie muzyki, kwadrans na bajkę
12.45-14.00 zabawy dowolne w sali lub na powietrzu, ćwiczenia utrwalające wiadomości z zajęć, praca indywidualna, wspieranie rozwoju dzieci poprzez zabawy dydaktyczne, ćwiczenia mowy, artykulacyjne, oddechowe
14.00-14.30 czynności porządkowe i samoobsługowe przygotowujące do posiłku, podwieczorek
14.30-17.00 zabawy i gry dydaktyczne, stolikowe, zabawy dowolne dzieci według zainteresowań, prace porządkowe, tworzenie sytuacji do rozwijania zainteresowań dzieci, rozchodzenie się dzieci, wymiana spostrzeżeń z rodzicami
RODZICU:
- Aby zapewnić dziecku odpowiednią opiekę podczas pobytu w placówce, przekaż dyrektorowi, nauczycielowi istotne informacje o stanie jego zdrowia.
- Zaopatrz swoje dziecko, jeśli ukończyło 4. rok życia, w indywidualną osłonę nosa i ust podczas drogi do i z placówki.
- Przyprowadź do placówki dziecko zdrowe –bez objawów chorobowych.
- Nie posyłaj dziecka do przedszkola, jeżeli w domu przebywa ktoś na kwarantannie lub w izolacji. Wówczas wszyscy musicie pozostać w domu oraz stosować się do zaleceń służb sanitarnych i lekarza.
- Wyjaśnij dziecku, żeby nie zabierało do przedszkola niepotrzebnych przedmiotów czy zabawek.
- Regularnie przypominaj dziecku o podstawowych zasadach higieny. Podkreśl, że powinno ono unikać dotykania oczu, nosa i ust, często myć ręce wodą z mydłem i nie podawać ręki na powitanie.
- Zwróć uwagę na odpowiedni sposób zasłania twarzy podczas kichania czy kasłania. Pamiętaj, że Ty także powinieneś je stosować, bo dziecko uczy się przez obserwację dobrego przykładu.
Czerwiec
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne (cele ogólne)
Tydzień 1 Pięknie się różnimy
- wprowadzenie pojęcia „tolerancja”, kształtowanie umiejętności dostrzegania podobieństw i różnic występujących między dziećmi, uwrażliwianie na okazywanie szacunku innym osobom
- zapoznanie z prawami i obowiązkami dziecka, kształtowanie umiejętności wyrażania swoich opinii, uwrażliwianie na postawę szacunku wobec innych
- zapoznanie z prostymi wyliczankami, doskonalenie pamięci, kształtowanie umiejętności przeliczania, wyzwalanie radości i poczucia przynależności do grupy rówieśniczej podczas wspólnych zabaw
- utrwalanie wiedzy na temat wyglądu i nazw owoców, sensoryczne poznawanie świata, kształtowanie postawy otwartości na nieznane smaki
- zapoznanie z utworem muzyki klasycznej, uwrażliwianie na sygnały i formę utworu, doskonalenie słuchu fonematycznego, zacieśnianie więzi w grupie
Tydzień 2 W drodze do celu
- zapoznanie z uczuciami znudzenia i zniecierpliwienia, rozwijanie umiejętności twórczego myślenia, doskonalenie umiejętności czekania na swoją kolej
- utrwalenie znajomości nazw popularnych środków transportu, zapoznanie z nazwami i sposobami poruszania się pojazdów pływających (motorówka, żaglówka, statek), doskonalenie umiejętności dokonywania analizy sylabowej, stwarzanie okazji do zacieśniania więzi rówieśniczych
- nabywanie umiejętności klasyfikowania środków lokomocji na lądowe, powietrzne i wodne, utrwalanie zasad bezpieczeństwa obowiązujących podczas podroży i na ulicy podczas przechodzenia przez przejście dla pieszych, rozwijanie ciekawości poznawczej i logicznego myślenia
- zapoznanie z ciekawostkami o zwierzętach (termitach), utrwalanie znajomości charakterystycznych cech zwierząt, uwrażliwianie na piękno świata przyrody i jego znaczenie dla ludzi
- rozwijanie umiejętności rytmicznych, zachęcanie do twórczego wykorzystania materiałów (w myśl postawy zero waste), rozwijanie wyobraźni twórczej
Tydzień 3 Morskie opowieści
- poszerzanie wiedzy na temat radzenia sobie ze złością, rozwijanie umiejętności koncentracji i samodzielnego wyciszenia, rozwijanie odporności emocjonalnej
- rozwijanie słuchu fonemowego, doskonalenie koordynacji słuchowo-ruchowej, poszerzanie słownictwa, zacieśnianie więzi rówieśniczych
- doskonalenie umiejętności przeliczania, kształtowanie logicznego myślenia, rozwijanie umiejętności klasyfikowania zwierząt ze względu na środowisko życia, doskonalenie orientacji w przestrzeni
- wdrażanie do uważnego słuchania utworu, rozwijanie słownictwa, poszerzanie wiedzy na temat konieczności oszczędzania wody, rozwijanie ciekawości poznawczej podczas przeprowadzania eksperymentu
- rozwijanie słownictwa dotyczącego morskich podróży, kształtowanie słuchu fonematycznego, doskonalenie sprawności manualnych
Tydzień 4 Szlakiem wakacyjnych przygód
- utrwalenie znajomości zasad bezpieczeństwa podczas wakacji, wzbogacenie słownictwa, rozwijanie umiejętności budowania wypowiedzi, rozwijanie sprawności ruchowej, kształtowanie poczucia odpowiedzialności za swoje zdrowie i życie
- wzbogacenie słownictwa, doskonalenie umiejętności grafomotorycznych, rozwijanie umiejętności dokonywania analizy sylabowej, stwarzanie okazji do czerpania radości ze wspólnie przygotowanego posiłku
- doskonalenie umiejętności przeliczania, kształtowanie sprawności grafomotorycznych, doskonalenie umiejętności odczytywania kodu, rozwijanie samodzielności w pracy i zabawie
- wzbogacanie wiedzy na temat zwierząt żyjących w górach, doskonalenie znajomości symboli pogodowych, utrwalenie znajomości nazw pór roku, rozwijanie wrażliwości na piękno otaczającej przyrody
- utrwalenie wiedzy na temat drogi listu od nadawcy do adresata, utrwalenie nazw instrumentów muzycznych, rozwijanie percepcji słuchowej i ekspresji muzycznej, stwarzanie okazji do wyzwalania radości i poczucia przynależności do grupy rówieśniczej